Jak změnit banku, u které máte hypotéku?

Připravte se na to, že takováto změna banky, u které máte
hypotéku, nebude ničím jednoduchým. Čeká vás hodně papírování, běhání po
úřadech a vyřizování v bance.

Návštěva staré banky

V první řadě vás čeká návštěva staré banky, kde celou
záležitost oznámíte, vyžádáte si dokument potvrzující zůstatek jistiny. Každý
měsíc vám sice z této banky chodí výpisy, kde je zůstatek zmíněn, ovšem tento
dokument vám s velkou pravděpodobností stačit nebude. Toto potvrzení vám navíc
nevydají hned, ale obdržíte jej poštou zpravidla do 14ti dní.

Žádost v nové bance

Poté můžete navštívit novou banku, kde podáte svou
žádost, předložíte starou úvěrovou smlouvu, dále pak onen dokument, který
potvrzuje zůstatek jistiny a také výpis z katastru nemovitostí. Je možné, že
hned při této návštěvě budete potřebovat další dokumenty jako potvrzení o
vašich příjmech atd. (v podstatě všechny dokumenty, které jste s sebou měli u
žádosti hypotéky ve staré bance).

Potřebné dokumenty

Požadavky si určuje konkrétní banka. Některým stačí pouze
potvrzení o tom, že jste svou hypotéku až dosud pravidelně spláceli, ovšem
některé budou chtít výši vašeho příjmu doložit.

Určitě však budete potřebovat výpis z katastru nemovitostí.
Banky většinou požadují originál s razítkem na každé stránce. Tento dokument
pořídíte na jakékoli pobočce úřadu nebo na poště, kde je check point (výpis zde
stojí 100,-Kč).

Pokud ho nemáte, bude třeba odhad nemovitosti. Sami
ale nic předem nezařizujte, protože se vystavujete riziku, že zaplatíte odhad,
který vám pak banka neuzná. Obvykle v nové bance dostanete seznam, ze kterého
si odhadce vyberete.

Sepsání nové žádosti

Po tom, co vyřídíte všechny potřebné dokumenty, můžete zajít
do nové banky a podepsat novou žádost o hypotéku. Přitom si stanovíte délku
splácení hypotéky, fixace apod. Pozor – smlouva může být úplně jiná než u staré
banky! Proto si vše podrobně pročtěte a v případě dotazů se nebojte zeptat a
požádat o radu. Jakékoli změny ve smlouvě po jejím podepsání jsou totiž
zpoplatněny.

Zástava nemovitosti na katastru

Společně s novou úvěrovou smlouvou pravděpodobně obdržíte i
veškeré podklady potřebné k zastavení nemovitosti. Ty pak odnesete na katastr
nemovitostí, kde podáte žádost o zřízení zástavního práva. Katastr vám pak vydá
potvrzení, se kterým musíte zpět do banky. Podání návrhu je zpoplatněno pěti
sty korunami.

Příkaz k odeslání peněz

Příkaz k odeslání peněz můžete dát hned poté, co potvrzení o
zástavě nemovitosti donesete do banky. Peníze budete pravděpodobně posílat na
účet staré banky, kam jste až dosud hypotéku spláceli.

Zrušení zástavního práva

Poté, co bance peníze dorazí, měla by vám vydat potvrzení o
tom, že váš dluh u ní byl splacen. Vaše kroky pak povedou opět na katastr
nemovitostí, kde budete muset podat návrh na odstranění zástavního práva. Výmaz
se provádí bezplatně. Aktuální výpis z katastru nemovitostí pak donesete do nové
banky, popř. doručíte.

Pojistná smlouva

Poslední krok této změny se týká pojistné smlouvy, na které
je třeba převést vinkulaci. Po zaplacení dluhu staré bance vám tato vydá
potvrzení se souhlasem zrušení vinkulace. Nová banka vám pak vyhotoví žádost o
vinkulaci pojistné smlouvy.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *